Melody Beattie : Szeptember 08. FÁJDALMUNK MEGSZÜNTETÉSE

2016.09.08 08:56
"Némelyik  érzésemet  oly  régóta  őrizgetem,  annyira  megfagytak  már,  hogy  valósággal égetnek." 
 
(Lépj ki a társfüggőségből!) 
 
Sok  fájdalomforrás  létezik  életünkben.  Azok  a  gyógyulófélben  lévők,  akiknek szüleikkel  vannak  megoldatlan  konfliktusaik,  vagy  kapcsolati  függőségben szenvednek,  gyakran  ma  is  iszonyatos  mennyiségű  meg  nem  oldott  fájdalmat hordoznak  múltjukból.  Vannak  olyan  érzelmeink  -  kiskorunktól  a  mai  napig  -  melyek  túl  nagy  fájdalmat  okoznának,  ha  átéreznénk  őket,  vagy  amelyek kezeléséhez nem kaptunk engedélyt, se kellő támogatást. Vannak más elkerülhetetlen fájdalomforrások is. Itt van például a változással, még  a jó irányú változással is együtt járó szomorúság. A  gyógyulás  is  fájdalommal  jár,  amikor  hagyjuk,  hogy  átérezzük,  s  közben ledobjuk a tagadás védőpáncélját. A  fájdalom  megszüntetésére  sokféle  módszer  létezik.  Már  jó  néhánnyal  megpróbálkoztunk.  A  kényszeres  vagy  függő  viselkedésmódok  egy  időre megszüntethetik  a  fájdalmat.  Lehet,  hogy  alkoholt,  drogokat,  vagy  a  szexet használtuk arra, hogy elmulasszuk. Fájdalmunk elkerülése vagy megszüntetése céljából kényszeresen foglalkozhatunk  másokkal, mások igényeivel. A vallást is felhasználhatjuk a fájdalommal való szembenézés elkerülésére. Újra alkalmazhatjuk a tagadást. Annyira  elfoglalhatjuk  magunkat,  hogy  egyszerűen  nem  marad  időnk  átérezni  a fájdalmat. De felhasználhatjuk erre a pénzt, a sportot vagy akár az evést is. Sokféle  választási  lehetőség  van.  A  túlélés  érdekében  alkalmazott  eddigi  módszerek  csak  arra  voltak  jók,  hogy  rájöjjünk,  nem  érnek  többet,  mint fájdalomcsillapítók:  átmenetileg  csökkentik  a  fájdalmat,  de  nem  az  okot.  Nem  szüntetik meg, csak elhalasztják. Van jobb módja a fájdalom megszüntetésének: az, hogy szembenézünk vele, majd Felsőbb Erőnk segítségével összeszedjük a bátorságunkat, hogy átérezzük. Azután elengedjük. Abba  is  hagyhatjuk  azt,  ami  fájdalmat  okoz.  Hozhatunk  olyan  döntést,  hogy  kilépünk azokból a helyzetekből, amelyek ismétlődő fájdalmat okoznak. Tanulhatunk is a fájdalomból. Mert hidd el, sokszor valamilyen tanulságot hordoz. Valami  feldolgozódik,  kialakul  bennünk.  A  választ  pedig  nem  a  függő  vagy kényszeres  viselkedés  hozza  el.  A  választ  akkor  kaphatjuk  meg,  ha  átérezzük érzéseinket. Bátorság kell hozzá, hogy hajlandók legyünk megállni és átérezni, amit éreznünk kell.  Néha  úgy  tűnik,  a  fájdalom  végtelen  rétegekben  rakódik  le  bennünk.  A fájdalom csakugyan  fáj. Fáj a gyász is. Fáj a szomorúság is. Nem jó érzések. De tagadni se jó azt, ami létezik. És az se jó, ha egy életen át őrizzük a régi, ki nem élt fájdalmakat, és egyre hordjuk rá az újabbakat. Csak egy darabig fog fájni, egy perccel se tovább. Bízhatunk benne, hogy ha fáj valami, az is a gyógyulás része. Haladj az árral akkor is, ha ez kellemetlen érzésekkel jár! Elengedés, szabadság, gyógyulás és jó érzések várnak a túloldalon. 
 
Ma  nyitott  leszek  arra,  hogy  átérezzem,  amit  éreznem  kell.  Hajlandó  vagyok  abbahagyni  kényszeres  viselkedésemet.  Hajlandó  vagyok  elengedni  a  tagadást.  Hajlandó  vagyok  átérezni,  amit  éreznem  kell  ahhoz,  hogy  meggyógyuljak,  egészséges és teljes legyek.